Vodka, Tabletter och överdos - Story om en vanlig dag i livet.

 Hej allesammans!
 
Tack så mycket för att ni väljer att läsa och besöka mig här. Jag trodde aldrig att jag skulle starta en blogg och skriva om mitt liv. Men sen insåg jag att det hjälper mig att komma framåt och ta mig vidare i livet och försöka berabeta allt som varit.
 
Jag vill varna om ett ganska så starkt innehåll där jag berättar om droger, alkohol och en dödlig överdos som jag tog denna dagen medvetet.

 
Vi vaknade upp som vanligt hemma hos mitt ex då vi bodde hemma hos hennes mamma som nästan aldrig var hemma. Speciellt inte när vi var hemma. Hennes mamma arbetade från 08.00-17.00 om dagarna och då sov vi alltid när hon steg upp och sen var vi borta när hon kom hem.
 
Detta var en helt vanlig vardag och vi brukade vakna upp mellan 11-14.00 om dagarna.
 
Dagen började precis som vanligt med att jag vaknar upp och direkt sätter mig direkt vid bordet som vi har brevid sängen, där jag börjar rulla en holk. Direkt efter den är färdig så väcker jag mitt x och vi går direkt ut och röker holken.
 
Detta var på sommaren och jag hade nyligen åkt med en bekant till tyskland så hela rummet var fullt med ölflak och vodkaflaskor. Efter att vi har rökat holken så tog vi någon macka och sedan så gick vi in till rummet igen och började dricka vodka med apelsinjuice. 
 
Klockan närmar sig 17.00 och vi gör oss i ordning för att sticka ut då hennes mamma snart är på väg hem efter jobbet. innan vi går så tar man alltid på sig några gubbar gräs (några gram cannabis)
och sedan har redan färdigblandad vodka med apelsinjuice i gamla cola flaskor. Jag brukade blanda 1 liter vodka med ca 0.5liter juice ungefär då det passade perfekt i en 1.5 liters flaska. 
 
Fulla och bänga så vandrar vi iväg och jag minns bara att vi träffade upp min vän Benne någonstans en timme efter vi drog ut. Sedan så har jag ingen aning om var vi varit men vi har varit någonstans och druckigt och rökt på ännu mer.
 
Sen hör detta till saken att jag hade varit i Simrishamn för ett par dagar tillbaka hos min ena syster och hennes deras dåvarande pojkvän ett tag och bott hemma hos dom.
 
Så när jag hade varit i Simrishamn så hade vi kört iväg med min syrras killes bil och varit i Malmö och andra ställen i Skåne och fixat piller och annat. Min syrra måste ha varit runt 25 år gammal då och jag 20år ungefär.
 
Vilket fall så det var jag som körde bilen när vi fixade piller och allting och som tack så fick jag ca 100 stycken blåa (starka tabletter som innehåller benzo).
 
Tillbaka till kvällen jag berättar om när vi var ute och drack nu.
 
Vi träffade upp Benne och vi alla var fulla och idiotiska. Någon gång under kvällen så minns jag att jag blev svartsjuk på Benne och mitt x. Så jag sa att jag ska bara pissa jag kommer snart till mitt x och Benne. När jag väl gick ifrån så hade jag dessa "blåa" (benzotabletterna) på mig i fickan och där var mer än 100 stycken.
 
Det enda jag minns var att jag orkade inte längre då jag varit full + hög + piller i princip varje dag sen jag var 16år till ca 20år som jag var denna dagen. Allting bara tog stopp o hjärnan på mig och jag kände mig så jävla misslyckad. Så jag bara tog fram påsen med dom 100+ benzotabletterna och bara tryckte i käften och svalde med en klunk vodka.
 
efter det så bara vände jag om som ingenting och gick tillbaka till Benne och mitt x och drack vidare som ingenting har hänt. Jag minns att jag började försvinna totalt i hjärnan och jag älskade känslan samtidigt som jag var så sjukt deprimerad. Sedan så hade jag under dagen druckigt ca 1 liter vodka, rökat några gram så jag var redan lagom påverkad. 
 
Just nu så var jag i detta stadiet där jag var så påverkad som jag älskade mest av allting.
Detta stadiet är svårt att förklara men om ni någon gång varit så pass borta i hjärnan så ni inte har någon aning om någonting, du är så borta, så bortdomnad av känslor och livet, du känner inte din kropp och hjärnan bara går på autopilot.
 
Oavsett så gick jag tillbaka till mitt x och Benne och satte mig ner och jag började försvinna helt.
Både Benne och Mitt x fattade att något var fel och dom frågade vad jag hade gjort.
 
Sedan så kände mitt x i fickan då hon visste att jag hade benzon där då hon också hade tagit av dom och var med mig i simrishamn när vi körde runt och ordnade piller och annat.
Som tur var så visste hon att jag hade tagit alla då hon inte hittade dom i min ficka.
 
tydligen så hade Benne och mitt x hållt i mig och gått hem den korta biten som det var hem till mig x mamma och lagt mig i sängen.
 
Det senaste jag minns är att jag till sist inte kunne gå längre och sen blev allting svart. Nästa gång jag minns något så låg jag hemma i sängen hos mitt ex mamma där mitt x och hennes mamma stod brevid mig och klappade på mig och sa "allt kommer att bli bra, ambulansen är här när som helst". 
 
Sedan fick jag åka ambulans och tydligen så var den ena ambulansföraren så arg då han tyckte det var så tragiskt att se en så ung person i detta skicket då mitt x berättade.
 
Tydligen hade dom tagit ett prov för att mäta nivåerna av Benzo i mitt blod och när svaret kom så gav dom mig direkt ett motgift genom min ven i armväcket, därefter så vaknade jag till.
 
Efter att vi blivit släppta så fortsatte jag/vi exakt som vanligt nästa dag igen...
 

Tack för att du har läst hela inlägget!
 
Gilla och kommentera gärna vad som ni tycker om mina inlägg och om jag ska fortsätta att skriva mer för er!
 
All kärlek till er alla där ute! 

 
 (Bild på mig när jag var ungefär 15 år)

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag hittade nyss din blogg och jag är så glad att jag hittade dig! Du skriver jättebra och du berättar verkligen på ett bra sätt! Jag hoppas verkligen att fler hittar dig för du förtjänar att bli hörd :)
Du är stark och bara fortsätt kämpa!
/MVH Malin

Svar: Hej Malin!
Så fint av dig att skriva denna kommentaren och jag blev så glad när jag såg dessa positiva ord!
Tack så jättemycket och jag ska fortsätta kämpa och skriva mer :)
Livet som Pundare

2 Anonym:

Jag hittade nyss din blogg och jag är så glad att jag hittade dig! Du skriver jättebra och du berättar verkligen på ett bra sätt! Jag hoppas verkligen att fler hittar dig för du förtjänar att bli hörd :)
Du är stark och bara fortsätt kämpa!
/MVH Malin

Svar: Hej Malin!
Så fint av dig att skriva denna kommentaren och jag blev så glad när jag såg dessa positiva ord!
Tack så jättemycket och jag ska fortsätta kämpa och skriva mer :)
Livet som Pundare

3 Anonym:

Hej Emil.

Tack för att du berättar allt detta. Det är väldigt starkt. Jag tycker du skriver väldigt bra och kommer definitivt finnas här och läsa dina kommande inlägg!

Svar: Hej!
Tack så jättemycket för att du har läst mitt inlägg och för dina fina ord!!

Jag kommer definitivt försätta att skriva om det nu är så att ni tycker det är bra :)
Då kommer det snart nytt inlägg inom kort.

Allt gott!
Livet som Pundare

Kommentera här: