Del 2, Kaoset efter dagen i danmark.



Hejsan på er alla där ute!
Jag hoppas att allting är bra med er alla och att ni har haft en bra start på detta året. Starten för min del har inte varit alls bra då allting har gått åt skogen, plus att vår lägenhet är uppsagd sen måndags.
 
Vi fick beskedet i brevform där det stod att lägenheten är uppsagd och att vi ska vara ute tills slutet av April, men förhoppningsvis så går det på något sätt att ordna så att vi får tillbaka vår lägenhet. Då vi inte har kunnat göra så mycket då det är socialen som har skött betalningarna med hyrorna och liknande, och vi har inte haft tillräcklig ersättning för att ens kunnat betala in hyran med.
 
Men nog om denna röran med lägenheten och allt som hör till, jag orkar inte tänka mer på något som har med detta att göra ändå. Så istället så kör vi igång med inlägget som jag skulle forsätta med här i del 2.

Forsättning på mitt förra inlägg "Efter lugnet kommer kaoset".
 
Vi satt som redan berättat och hade det trevligt hemma hos "Kalle" där jag, Binks, Kalles syster och hennes sambo och en annann kille som vi träffade på utanför lägenhetshuset när vi kom hem efter att ha kört motorbåt tillbaka hem igen från Danmark.
 
Kalles Sambo Stina hade ju som sagt inte svarat på på hela dagen, och hon är ju känd för att kunna snea ur rejält när hon är full och har tagit piller. Dom brukade alltid bråka ganska så rejält och det kunde spåra ur ganska så rejält också mellan varven,.
 
Klockan var ca tolv på natten och vi började ana att Stina var någonstans full och bäng på piller, då  hon varit iväg hela dagen utan att svara i sin lur överhuvudtaget. Klockan började ju även närma sig 12 på natten som sagt och vi alla var ju ganska så påverkade av diverse saker.
 
Sedan så small dörren upp från ingenstans och in vinglade "Stina" in genom ytterdörren.. Hon han inte ens komma in genom dörrhålet innan hon direkt började vråla "VAD FAN GÖR NI ALLA HÄR HEMMA!?" "STICK HÄRIFRÅN ERA JÄVLA HO**R, FUCKING STICK NU!" Hon vinglade in och såg riktigt skev ut i blicken samtidigt som hon såg rejält aggresiv och påverkad.
 
Hon tog sin in i vardagsrummet där även en inglasad balkong fanns som "Kalle" och dom andra satt och rökte en holk, och började dra och skrika i "Kalle" och frågade "vad fan har du varit i Danmark för utan att säga något till mig för!?!?!" "OCH VARFÖR TOG DU MED DIG BINKS, ÄR DET FÖR DU TÄNDER PÅ DEN JÄVLA HORAN ELLER!?" "HAR DU KNULLAT HENNE PÅ BÅTEN ELLER!?"
 
Det började bli aggresivt som fan då Stina totalt sneade ur då hon var riktigt full samtidigt som hon tagit stora mängder Benzo och jonk... Det är en riktigt dålig och farlig blandning minst sagt, och det är även på denna mixen som många människor kan göra saker som man aldrig annars ens tänkt på att göra mot någon. Sedan om man då tagit större mängder av just Benzo och druckigt mycket sprit på det så är det inte heller ovanlgit att man inte har något minne alls över vad man gjort dagen efter..
 
Just detta hade då Stina tagit, och sedan då så tände hon snett pga omständigheterna också, vilket förvärrade allting rejält. Hon började gå på "Kalle" och slog honom som fan, kaos började utrbyta totalt. Han fick ju försvara sig så gott han kunde utan att behöva "slå" tillbaka på sin egna brud..
 
Sedan så börajde det skrikas och rejäla bråk uppstod emellan som "Stina"  började skrika hora och andra ord till "Matilda", som sedan också började tjafsa emot och skrika. Sedan så hoppade hans syster in och hennes kille som är lite "annorlunda" bara stod och kollade på helt chockad. Sedan så blev sjävla bråket värre igen då "stina" började snea helt och sprang emot "Matilda" och började sparka och slå på henne med så jag fick hoppa in och försöka hålla fast henne så hon inte skulle börja slå isönder allt och alla, möen detta gick inte så bra då hon drog sig ur och sprang ut mot "kalle" och började slå mot honom igen.
 
Sen efter detta så blev allting värre igen och dom började flyga över borden så allting ovan på bara flög ut ner på golvet så allting krossades och gick isönder, sedan så började dom flyga in i väggar och i andra möbler så alla fick bryta in för att få bort Stina från Kalle..'
 
Sedan mitt i allt så sprang Stina in i gaderoben och tog fram ett jävla basebollträ och bara gick berserk mot Kalle, samtidigt så stod jag, kalle, Binks, hans syster och hennes sambo i köket då det blev ett litet "lugn" medans Stina stack iväg till gaderoben och började rota.
 
Samtidigt som vi stod i köket så stod Kalles systers sambo och lipade som en rädd kanin, och Kalle ställde sig framför honom och resten av oss andra samtidigt som han blödde och skrek till honom "VAD FAN ÄR DET DU STÅR OCH LIPAR FÖR DIN FUCKING TÖNT,  VISA ATT DU ÄR EN FUCKING MAN NU DIN LILLA FITTA OCH  SE TILL ATT FÅ LUGN PÅ HENNE!
 
Detta var som i en film då ytterdörren ut till trapphuset var helt öppen, och dom hade även 2 hundar som sen länge hade sprungit ut från lägenheten i allt kaos. Så dom sprang runt i trapphuset bland dom 13 våningarna som där fanns, samtidigt som Kalles morsa var på väg för att hjälpa.

Allting var som i en film där alla var ett par brutna människor bland enbart droger, kaos, våld, krossade drömmar, och misär.. Sedan efter detta så tog vi oss in i vardagsrummet och allting var sönderslaget och i en ren röra, allting var totalt kaos. Sedan så kommer Stina tillbaka med ett basebollträ i handen och rusar emot Kalle och börjar mata honom i ryggen och i huvudet, jag är en bit bak och ser att Kalle börjar trilla ihopa över bordet vid Tv:n.
 
Jag springer dit och hoppar rätt på Stina och tar tag i henne samtidigt som jag försöker ryka ur bollträdet hur händerna på henne medans hon larmar det på Kalle, och  jag lyckas. Väl efter detta så börjar Kalles syster, binks, han syster sambo springa ur lägenheten och anna springer efter och sparkar och skriker emot dom. Jag fattar att dom är rädda så jag ställer mig framför samtidigt som dom går in i hissen, Jag puttar bort Stina så dom kan lyckas få hissdörren stängd så dom kan ta sig ut ifrån lägenheten och hela lägenhetshuset.
 
Väl här så har Kalle rest sig igen och gått ut på balkogen totalt blodig och förstörd, och jag springer in mot lägenheten igen efter Stina som drar in i lägenheten efter att jag lyckats få in dom i hissen och fått dörren stängd.
 
Stina är på väg mot Balkongen där Kalle sitter och bara stirrar, men Stina sprang tydligen inte emot Kalle denna gången. Utan hon sprang emot balkongen som hade ett stort fönster öppet, som hon klättrar upp emot och som hon ska hoppa ut ifrån, vi var som sagt på 13e våningen.
 
Kalle hinner inte reagera, och jag är i vardagsrummet bakom "Stina" och ser ut mot balkongen som mhon springer emot och ser hur hon börjar ta sig upp mot fönstert för att hoppa ut, jag hinner precis springa och kasta mig ut på balkongen efter Stina som precis lyckats ta sig upp på fönsterkanten och ska hoppa. Jag hinner precis få tag i hennes ena ben som jag sedan drar ner allt vad jag kan bort från balkongfönstret så hon inte ska lyckas ta sitt liv, jag lyckades och hon trilla ner PRECIS sekunden innan det varit försent.
 
Jag krälar mig upp och tar tag i henne samtidigt som jag sätter armarna runt henne och står och håller fast henne så hon inte kan röra sig eller göra något, Kalle sitter breved mig och gråter helt uppgiven och blodig. Jag skriker till honom TA FAST henne KALLE!! TA FAST HENNE FÖR FAN!! han bara sitter helt uppgiven och stirrar blint i chock efter nästan ha fått vittna sin tjej hoppa rätt ut från 13e våningen.
 
Jag står där samtidigt som Stina Skriker "SLÄPP MIG" " SLÄPP MIG" ALLT VAD hon KAN! Detta var en vanlig vardag och vi var ute på balkongen, och kaoset hade pågått minst 30 minuter och jag bara undrade när snutar skulle storma in för att avbryta och gripa oss alla. Det var vad jag ville då det inte gick att få stopp på allt kaos, men samtidigt inte då vi hade massor av droger och annat i lägenheten. Men oavsett så behövdes någon.
 
Men precis det som jag tänkte att snuten skulle komma vilken sekund som helst, stämde. DET kommer 6stycken snutar som stormar in i lägenheten och skriker "LÄGG ER NER PÅ GOLVET, NU!" LÄGG ER NER PÅ GOLVET NU"
Jag skriker till dom att "NI MÅSTE TA HENNE HÄR DÅ HON HAR SNEAT UR TOTALT OCH HON TÄNKER HOPPA FRÅN BALKONGEN"
 
Jag släpper Stina och gör som dom säger och lägger mig ner mot golvet, samtidigt hör jag Stina totalt snear och försöker springa iväg ut från lägeneheten förbi alla snutarna, men det går inte så bra. Hon blir direkt omhändertagen och nertryckt på govlet samtidigt som dom sätter handklovar på henne och för henne ut från lägenheten.
 
Snutarna skriker 4 gånger och frågar hur många vi är i lägenheten, vi svarar att det är bara vi då resten är nedan för lägenhetshuset. Dom söker igenom lägenheten och sedan så frågar dom ut oss. Dom tror först att jag och Kalle har gjort något mot Stina när dom förhör oss, men ändrar snabbt uppfattning efter att dom andra som sprang ut från lägenheten i panik även fick vittna efter att vi ringde upp dom.
 
Därefter så lät dom oss andra gå,  medans dom tog med sig Stina till psykakuten. Där efter så meckade vi en holk och drack några bärs för att lugna ner oss själva och somnade sen efter några timmar.

Det var denna kvällen och detta minnet som jag ville dela med mig av till er, jag hoppas att ni "tyckte om" detta inlägget varje fall! Om det är så att ni tyckte om inlägget extra mycket så får ni mer än gärna gilla inlägget på det hjärtat här nedanför så jag vet att ni tyckte det var bra.
 
Jag vill tacka er alla för att ni har valt att besöka mig och läsa detta inlägget, så hörs vi igen i nästa. Ha det så gott så ses vi snart igen!
 
Med vänliga hälsningar, Emil.
 
 
 
 

Kommentera här: