Hur kunde man bli så förälskad?



Hejsan allesammans.
Hoppas att allt är bra med er alla nu när det är helg. 
Glädjen är obeskrivlig över att ni är tillbaka här hos mig igen!
I fall ni är här för första gången, eller om ni har besökt mig här tidigare, så vill jag bara passa på att önska er alla varmt välkommna hem till mig och min sida!


Idag så tänkte jag berätta lite om ett speciellt "ämne" som var och blev en oväntat stor del av mitt liv i många år. Det var verkligen allt för mig och jag kunde aldrig tänka mig ett liv utan just Alkohol... Men nej, nu kör vi igång med inlägget istället för att sitta här och babbla massa skit! Så sätt er nu ner bekvämt i soffan eller var ni nu än befinner er, och njut av alla ord och meningar som ni kommer att få läsa nu.
Då kör vi igång!
Allt började med den där första gången som man blev full på riktigt. Den första gången jag blev "full" vet jag inte riktigt exakt när den var faktiskt. Men jag minns dock att jag blev skitfull när jag var ca tolv år gammal. Den gången så  "testade" vi att dricka några såna små spritflaskor som är som en nubbe, och typ vars en sån 50cl cider 7.0%. Detta gjorde jag inte ensam utan då var jag med min vänn som heter Simon som var 11år gammal vid tillfället. Spriten snodde vi av mina försäldrar när vi sov över.
 
Men däremot så minns jag knappt något från detta tillfället och hur själva fyllan kändes och så, för man blev helt borta väldigt fort då kroppen reagerade så snabbt på allt man fick i sig.
 
Men den gång jag minns första gången så var jag med mina syrror hemma i mina föräldrars hus medans dom var borta någonstans på fest en helg. Mina syrror är tvillingar och dom är 4 år äldre än mig, vilket måste betyda att jag är 27 och dom 31år. Det låter rimligast.
Den gången så var båda deras dåvarande pojkvänner med och alla var alltid äldre än mig då jag ofta hängde med mina systrar, speciellt min ena syrra som heter Sarah.
 
Denna kvällen så var jag 14 år gammal, och mina systrar måste ha varit 17år gamla ca. 
Vid tillfället så bodde vi med morsan och styvfarsan ett litet villaområde utanför Ystad. Min pappa bode inne i Ystad. Denna kväll minns jag rätt så väl faktiskt och det är denna kvällen
som jag tror bär skulden till att jag blev så pass förälskad som jag blev med tiden.
 
Denna kvällen så började man att vara med alla och sitta och prata. Det var väl "okej" att sitta med medans dom andra drack och hade roligt medans jag satt där och fick lyssna på några fulla 17åringar som satt och tjata sitt fylleskit till en. Sedan så frågade jag givetvis efter en bärs, och alla kollade på varann och sedan så var det självklart att jag skulle få en bärs, men dom rekomenderade ciderna då dom var lättast att dricka och smakade godast när man inte är så rutinerad. Så jag tog glatt emot en kopparbergs 50cl, 7.0%alkoholhalt. Satan vad god den var och alkoholsmaken var ändå god för att vara så mycket i en vanlig cider.
 
Jag började köra i mig cidern i rätt bra tempo, och efter jag avslutade min första 7.0a, så tog jag direkt en ny. Efter att man hade dratt i sig den första på kanske 5-10minuter, så tog det inte så lång tid till innnan man började sakta känna att någonting började hända inom mig. Jag hade börjat dricka min andra 7.0a och när den nästan var slut så började jag redan må sjukt bra.
 
Allting började typ bli varmt och härligt. Någonting brusade av "lycka" nästan inom en, och jag började prata på för fullt om allt och började skratta sjukt mycket tillsammans med Sarah och Maria som mina syrror heter. Efter ett tag så var allting bara så jävla sjukt bra och man kände verkligen sig helt overkligt underbar i hela kropen och rentt psyiskt. Man var verkligen glad alltså! Man pratade med varandra på ett annat sätt, och man var mycket mer "intresserad" av att prata om något då allting helt plötsligt blev naturligare och roligt att prata om, samtidigt som man skrattade och var helt övverlycklig.
 
Är detta verkligen sant!? Kan man verkligen bara dricka något som innehåller sprit och sedan så förvandlas man bara till en person som skrattar åt saker på riktigt, och inte som när man är nykter där man måste göra ett tillgjort skratt som man måste klämma fram vid en viss situation som anses vara rolig, men som man själv inte känner är kul. Sedan att man blir helt pratglad av sig, och att finna det så mycket enklare att tycka något är så mycket mer intressant än utan alkohol!
 
Sedan att man var helt varm och underbar i hela sig själv, var också en så sjukt underbar känsla. Man var verkligen som en helt ny människa som från ingenstans blev en glad och pratglad person som skrattade och som gillade livet. Man kände ett helt annat "lugn" i hjärnan och rent allmänt då man kunde slappna av och samtidigt så var man helt vinglig och vild.
 
Sedan att Hårdrocken och punklåtarna kunde bli bättre än vad jag redan visste när man var full, var också så underbart! Sedan så var det inte bara musiken som blev ännu bättre, utan det var allting som existerade runt om kring en!
 
Så allt var bara så för-bra för att var sant ens! Jag var helt såld och planerade redan att dricka mer nästa dag, när jag redan drack där och då. Jag kunde inte ta att detta roliga skulle sluta, och inte heller att mina vänner som jag väl hade kvar på den tiden innan allt blev ett stort problem. Jag kunde inte förstå hur folk inte ville passa på att leva och ha roligt medans man väl har möjligheten, vilket då betydde att supa sig full konstant från min sida.
 
Sedan att man känner det här lilla "pirret" i magen som man gjorde i början när man drack, men som tyvärr försvinner mer och mer med tiden. Sedan så försvinner exakt allting som man upplevde som "underbart" när man drack det första året eller 2. Så nästan allt det som jag önskade uppleva varje dag, lämnade en mer och mer  medans jag satt och söp i min ensamhet.
 
Detta var väl allt för detta inlägget känner jag. Här har ni lite text där jag försöker beskriva så gott som möjligt över hur jag väl blev i början när man började dricka. Jag har mängder av "historier" sen som jag kommer att lägga upp som kommer att handla om situationer med andra människor som var likadana, men även värre. Det kommer bli storytimes som jag tror dom heter, som jag tror ni kommer att gilla fall ni gillar kaos och misär i kombination med massa sprit och droger hehe..

Tack till er alla som har läst inlägget och som förhooppningsvis har uppskattat det.
Jag vet att jag inte är den bästa på att srkiva och stava, men jag försöker verkligen göra allt jag kan för att inläggen ska bli så rättstavade och fint skrivna som möjligt!
För det tar mig ibland flera timmar att slutföra ett helt inlägg faktiskt, men däremot så skriver jag ibland på det till och från under hela dagen hehe.
 
Varmt välkommna tillbaka allesammans,
Mvh Emil.
 Jag och min syster Sarah på bilden som är tagen för många år sen nu.
Det var lite "förvirrade" tider.

Någon random bild på mig som är tagen ca 6 år sen.
 Jag och min syster på bild i Ystad för snart 8-10år sen. Vi var hemma hos Tom den kvällen.
Tom var den mest omtänksamma och godhjärtade människa på jorden, men som tyvärr dog
i en överdos ett tag senare. Vi saknar dig än idag Tom.

 
 
 
 
 

Kommentera här: