En vardag som består av sprit och droger.



Hejsan på er allesammans där ute i dimman.
Glädjen är än en gång obeskrivlig över att ni är tillbaka hos mig igen!
Om det är så att ni är här för första gången, eller om ni har besökt mig tidigare, så vill jag bara passa på att önska er alla varmt välkommna till min kära blogg!


Idag så tänkte jag köra en liten story som ska handla om hur en "vanlig" vardag såg ut för mig under en viss period. Jag har bott på flera, flera olika ställen och städer under dessa senare 10åren, så det är inte under alla dessa 10åren som jag beskriver hur min "vardag" såg ut. Utan det är kanske under en period på 6månader eller liknande. Jag har så otroligt många olika perioder där allt har varit upp och ner, och som varit totalt olik denna situationen som skriver om i inlägget. Men nog om detta, ni får läsa om allt i inlägget här nedan! Så sätt er nu ner lugnt och bekvämt på era bakdelar och njut. (Oj det där lät inte alls rätt... men jaa) 
Då kör vi!
Dagen brukar börja med att vakna ur sängen, eller så har man inte sovit något alls. Sedan så slår det alltid in en bitter smak i skallen när man inser att klockan är 16.00 på eftermiddagen.
Ångesten kommer alltid direkt när man tittar på klockan och än en gång inser att man har förstört ännu ett dygn genom att vakna så sent.
Sen kommer det alltid dåliga tankar, en stark ångest, och ett dåligt mående direkt efter man har öppnat upp ögonen. Speciellt dåligt mår man när man har vaknat när klockan är allt från 13.00-17.00 på eftermiddagen.
 
På tal om detta med att vakna alldeles för sent så måste jag nämna detta med att precis ha stigit upp och kommit ut medans det håller på att mörkna utomhus. Samtidigt som alla människor är på väg hem från sina jobb efter att ha slutat för dagen. Det värsta är ändå att man ofta går och lägger sig medans dom flesta stiger upp och gör sig i ordning för sitt arbete. Sen när man vaknar och har kommit ut så är dom flesta trötta och på väg hem efter att precis ha slutat sin arbetsdag.

Jag önskade så jävla ofta att jag också var en av alla dom som stressade hem efter att ha jobbat hela dagen. Att få komma hem efter en lång dag på jobbet är en känsla som är så jävla härlig.
Sedan att kunna få känna sig stolt över att man faktiskt har gjort något bra, och att man faktiskt har åstadkommit något vettigt här i livet. Sedan så vill man ju även känna känslan att få vara en del av något och att man behövs.

Sedan så fortsätter dagen som vanligt med all ångest och alla dom negativa känslorna som man har över sig själv som totalt jävla värdelös och att man är misslyckad. Kort sagt så är det samma gamla tankarna som alltid forcerar runt i huvudet på en.

Sedan när man väl har stigit upp och kommit igång så är det alltid samma gamla problem som när man vaknade sist. Dessa problem som man även har i huvudet dygnet runt handlar ju självklart om droger.

Det som styr all resterande tid som man sen kommer att vara vaken på, är ju ifall om man har piller eller några bärs hemma som man kan ta, eller om man har någon alkohol.
Om man mot förmodan har piller eller sprit hemma så har man ett helt annat lugn i kroppen och man känner sig lycklig för man vet att man kommer må bättre inom kort.

Men sedan så finns det ju "tyvärr" alla dom dagarna som man inte har några droger, alkohol, eller pengar för att kunna fixa fram något med och då börjar desperationen och helvetet om igen som vanligt. Det enda man har i skallen är att fixa ihop till allt man behöver ha så man kan bli "normal" igen, och slippa må som ett helvete.

Så sedan så består resterande av kommande tid att rota fram alla möjliga alternativ att fixa fram pengar till drogerna, och även se till så ens kran är tillgänglig med allt som man måste ha.
Man är helt enkelt som en slav för drogerna, och et kvittar hur trött man är, hur sjuk man är, hur trött eller hur hungrig man än är, för man ska ha sitt skit till varje pris.

Man har abstinens och en jävla ångest som man bara vill få bort till varje pris, och därför så kan man även göra sten till guld. Man ljuger och får fram alla möjliga vägar som man kan gå för att få tag på sina droger. Man gör ALLT som krävs för att lyckas med att skaffa fram alla droger, alkohol, weed eller vad fan det nu än är som man måste man ha i sig!

Sen är det ju olika från period till period då jag pratar lite generellt här om allt gällande droger och alkohol. Men oftast så har man en "huvuddrog" som man är beroende av som man måste få fram som till exempel Heroin. Men sedan så brukar det oftast aldrig bara bli att man bara tar 1substans dagligen, utan det var oftast närmre 3-4 per dag, men ibland även ännu fler.
Så detta var en liten berättelse hur det var från när man vaknade, och sedan fram tills man måste börja sitt slavande för sin/sina droger. Jag kommer att göra specifika berättelser om olika perioder, dagar, år, och situationer som beskriva allt lite mer. men idag så gjorde jag en lite mer generell
historia angånde detta! Jag hoppas detta är något som uppskattas av er där ute som väl läser allt.

Ni får gärna kommentera fall ni känner att ni har något ni vill berätta eller fråga.
Skriv gärna fall det är något inlägg eller ämne som ni gillar eller som ni mindre gillar, och
fall det är något ni vill se mera av! För så fall så ordnar jag det åt er.

Tack för mig och tack för att ni läste min väldigt generella text angående hur min vardag kunde se ut.Detta är absolut inte så som jag har levt under långa perioder som jag beskriver här i detta inlägget, utan detta kanske har varit från en period när jag var 17år gammal och bodde hemma. jag kommer att göra massor andra liknande inlägg framöver.
 
Tack för att ni tog er tid att läsa detta inlägg!
Jag hoppas att vi ses igen till nästa inlägg,
Mvh Emil!
Mysig höstnatt.

 

Kommentera här: